Kennet's flotte Honda var med på Ringkøbingturen og til Anders' 80 års fødselsedag
Knallerten blev købt for 12-13 år siden som vrag
Det der er markeret med * bagefter er info for ny type/model motor
Køretøjstype: |
On-road | ||
Model: |
CD50E/DK | ||
TU-M-nummer: |
TU-M 173 / TU-M 181 / TU-M 197 | ||
Motor: |
1 Cylinderet OHC / 4-takts / fartvindkølet | ||
Oliemængde i motor: |
0,7 - 0,8 L evt. W10-40 | ||
Starter: |
Kickstart | ||
Cyl. diameter: |
39,0 mm | ||
Slaglængde: |
41,4 mm | ||
Volumen/ccm: |
49 ccm | ||
Kompressionsforhold: |
8,8:1 / 9,5:1* | ||
Tomgangshastighed: |
1400 - 1500 omdr/min | ||
Indsugning efter neddrosling: |
5 mm Ø | ||
Indsugningsventil, tolerance: |
0,08 mm / 0,05 mm* | ||
Udstødningsventil, tolerance: |
0,10 mm / 0,08 mm* | ||
Karburator Keihin Ø: |
10 / 16 mm | ||
Standart dyse i 10 mm |
#65 | ||
Transmission: |
4-trins gearkasse | ||
Fortandhjul: |
12-tands | ||
Bagtandhjul: |
42 tands | ||
Kobling: |
Flerpladet lamelkobling, oliebadet | ||
Platinafstand: |
0,3 - 0,4 mm | ||
Tændingstidspunkt: |
Mærket på svinghjul og motorblok | ||
Tændrør, standard |
NGK-C7HSA |
||
Elektrode afstand: |
0,6 - 0,7 mm | ||
Bremser: |
Tromle for & bag | ||
Dækstørrelse forhjul: |
2.25 - 17 | ||
Dækstørrelse baghjul: |
2.25 -17 / 2.50 - 17 | ||
Affjedring, for: |
Hydraulisk teleskop forgaffel | ||
Oliemængde i hvert forgaffelben: |
0,105 l/ 105 ccm hydraulik- eller gaffelolie | ||
Affjedring, bag: |
Baggaffel m/2 hydrauliske dæmpere | ||
Tankstørrelse: |
6 L | ||
Antal siddepladser: |
2 | ||
Sædehøjde: |
76 cm | ||
Dimensioner LxBxH: |
180x70x101,7 cm | ||
CD'ens tørvægt: |
76 kg |
Honda CD50 årgang 1976, Candy Blue - den er jeg i gang med og den skal stå færdig næste år.
Puch Monza Flagskib, 1979
Puch Monza Juwel, 1979
Puch Maxi K, 1974
Puch Maxi KL, 1987
Honda Amigo, 1976
Puch Mini Maxi, 1983